Sabtu, 9 Mei 2009





8 ulasan:

Peminat Setia Bonsai berkata...

Taniah, pokok kayu hitam anda cantik-cantik belako. Secara ikhlasnya saya sangat seronaok melihat pokok-pkok keleksi anda. Suatu hari saya akan berkunjung ke rumah anda.

Tanpa Nama berkata...

Cantik apa macam tuu. Banyak dahan yang tak terurus dan perlu dibuang. Walaubagaimana pun tahniah, buatlah mana yang patut. Asalkan cantik dan elok dimata kita ok lah tuu.

doremi berkata...

Banyak dahan tak terurus tak mengapa.Dalam berbonsai memang sengaja dahan dibiarkan begitu sebelum di Trim kembali.Sifu Zul apa projek terbaru Sifu?

ZulRahman berkata...

Salam Untuk Doremi, janganlah panggil Sifu kat saya. Malu benar rasanya. Gelaran sifu kalau untuk En. Bukhari atau En. Noryadi atau sapa-sapa lagi tuu memanglah layak. Pokok saya entah ke mana, ada pulak yang panggil sifu.
Sekarang ni aktiviti berbonsai agak dingin, member pun kurang berkunjung ke rumah saya. Tidak seperti dulu-dulu, boleh dikatakan setiap malam ada tetamu.
Saya harap geng kita khususnya doremi buatlah sesuatu agar aktiviti ini kembali ceria seperti dulu-dulu.

Tanpa Nama berkata...

boh zame gawat ni ore tokmain pohon doh ko?

zunira bonsai berkata...

tahniah, dari persembahan gambar2 yg disiarkan jelas menunjukkan saudara mempunyai minat yang mendalam terhadap seni bonsai.Banyak bahan bonsai yang telah saudara kumpulkan terutamanya kayu hitam... Semoga minat saudara akan berkekalan..

doremi berkata...

Bos apakhabar sekarang lama sudah kita tak jumpa?.blog seni bonsai pun dah sepi apo keno jang?
Kami percaya cikgu Zul masih setia dengan bonsai macam lagu dan irama tak dapat dipisahkan kalau dipisahkan pincanglah seni musnahlah jiwa he he he!!

JF berkata...

Salam saudara Zul

Cantik sunguh koleksi bonsai anda ... jika berdekatan di KL atau Selangor sudah mesti saya akan datang melawat dan belajar dari saudara.Saya masih baru nak join bonsai dan belum lagi mempunyai apa-apa koleksi. Mungkin satu hari cita-cita saya untuk memiliki bonsai pokok cucur atap akan tercapai. InsyaAllah.